Wednesday, August 02, 2006

sikap pemandu Malaysia yang kurang ajar dan tak sabar..

ok...aku baru je balik dari shopping kat Ipoh..bosan sebenarnye kat perak ni..lagi2 kat umah aku tu...bandar koboi..ok..tajuk kali ni...pasal drivers2 kat Malaysia..korang pun tau kan...orang kat Malaysia mmg bawak kereta macam samseng..even selalu jugak dulu masuk surat khabar pasal ke'samseng'an orang kite di jalan raya..ha..

antara sikap pemandu2 kat Malaysia yang harus di buang jauh2..
1.kalau ko dah bagi signal tu...ko kene la tunggu dulu..jangan la terburu ko nak belok..cibai...ko bagi signal lepas tu ko terus belok..ape cite?bile clear baru la ko belok..bongok

2.parking sesuke hati datuk nenek moyang die je...selalu nye...yang perangai buruk mcm ni..ialah orang cine..
especially bile diorang nak makan kat restoran..kalau takde parking die parking je mane2 die suke...tak kire la tepi jalan ke..belakang kereta orang ke sampai blocking orang yang nak kluar parking...bile ko dah horn die,baru la die alihkan kereta die..puki lu punya mak la wei.. diorang kalau nak makan babi..memang tak sabar2..tu perangai pun dah macam babi...

3.suke potong Q..ko ni ape la perangai bangsat sangat...orang lain pun bawak kete gak..road tax bapak aku bayar pun lagi mahal dari ko bayar..ko setakat bawak kete iswara..kancil...takyah la nak menyelit2...orang lain pun pakai gak jalan tu hoi...bangsat je..

4.langgar lampu isyarat merah...ko ni tak sabar ke ape?kalau merah tu suruh stop...ko stop la burit...nanti kalau ko langgar anak orang..sape yang susah?menangis mak die ko tau ...

5.utamakan pejalan kaki..kalau ko nampak orang jalan kaki nak melintas..ko kene kasi die lintas...memang la badan die tak besi mcm badan kereta ko..sbb tu la ko kene bagi laluan kat die..jangan jadi macam orang bodoh..pahamm!!!

6. wahai mat rempit yang ku cintai..aku tau moto ko tu kecik je..jangan la nak eksyen sangat..jangan la nak menyelit.kalau aku dah langgar ko ngan mercs ..baru ko tau impuls yang boleh dikenekan oleh kereta..tapi kalau ko mampus pun bagus jugak..takde la ko menyelit menyusahkan orang lain..takde la masuk iklan kemalangan jalan raya kat tv tu...mak ko menangis2 tgk ko cacat kaki capek..tp aku rase la...kalau die nampak cara ko bawak motor..die lagi doa ko mampus ade la..aku rase la..tp tak smua mcm tu..ramai gak yang bawak motor dengan cermat

ni aku nak kasi satu contoh menunjukkan kecibaian sikap sesetengah driver kat tempat kite...ni..aku nampak dengan mate kepale aku sendiri betape sial dan pukimaknye pemandu itu..dlm gambar yang aku lampirkan ni..kereta A ni die duduk agak belakang gak la dalam Q tu...punya cibai dan celake sikap die ni..die boleh pergi depan..potong Q..sampai naik2 tebing..sebab nak duduk depan punye pasal ... cibai kan?cibai kan?nanti aku lampirkan skali diagramm untuk menunjukkan secare jelas..bagaimana cibai dan pantatnye pemandu orang kite yang sorang ni...korang tgk perubahan posisi kereta A dari belakang sampai die ke depan..

okla sampai sini je la nukilan aku pasal sikap memandu ni...moralnye..bawak kete tu cermat la skit..ramai lagi orang lain yang nak guna jalan tu..kalau ko nak mampus kat jalanraya...ko cari jalan takde orang...ko percut laju2 masuk gaung..mampus ko sorang2..ok..ciao

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kalau kat sini,women drivers yg biasenye golongan yg tak saba.tp, overall, much2 better drivers are here.pedestrian boleh melintas kat zebra crossing tanpa risau sbb mmg insyaallah confem drivers akan berenti.n moto mmg ikut belakang kereta dan takkan menyelit2.thts the rules here.traffic jam pun agak kurang di sini compared kat msia yg sentiasa jam.

6:21 AM, August 02, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Setuju, dekat tempat kediaman saya pon ada yang kurang ajar..jenis tak nak mengalah walaupun jalan sempit..berhati2 dgn kereta pesona kelabu BJS 2800, pemandu lelaki berkaca mata... sungguh kurang ajar..

2:41 PM, July 12, 2008  

Post a Comment

<< Home